Sunday, February 2, 2014

Fiat 500L deneyimim


Dün Melisa ile çok keyifli bir test sürüşüne katıldık. Fiat 500L nin tanıtımı için düzenlenen organizasyonda her şey A'dan Z'ye anne ve çocukların rahatı için düşünülmüş, ayarlanmış ve çok keyifliydi. Öncelikle emeği geçen herkese bu keyifli organizasyon için teşekkür ederim.

Deneme sürüşü öncesi bize araç ve özellikleri tanıtıldı. Daha sonra 8 araç arka arkaya önceden belirlenmiş olan rotada turumuzu attık. Araçlarımızda da hem anneler hem çocuklar için düşünülmüş ince detaylar vardı, suyumuzdan mendile ve oyuncağa kadar rahatımız ve konforumuz unutulmamıştı.

Tamamen bir kadın ve anne gözüyle, otomobil merakı olmayan ama kullanan bir insan olarak kullanım ve sürüş sonrası fikirlerimi paylaşmak isterim.

Dış görünüş bence çok sevimli ve beni cezbetti. Daha araçların yanına gitmeden tanıtım sırasında şu görseldeki sarı olanı çok beğenmiştim şansıma rengi sarı olan bir araçta deneme sürüşünü yaptım. "Büyüsen de tarzını kaybetme" sloganı ile özellikle "tarz" arayışındakilere hitap eden bir model olduğu vurgulanmış.


fiat 500l deneyimim 1


Bence resimlerde görünenden daha büyük ve iç hacmi sanılandan daha geniş. Resimlere bakınca çok daha küçük bir otombille karşılaşacağımı zannediyordum.

Binerken dikkatimi çeken özellik yüksekliği oldu. Malum iki çocukla araba kullanırken önce birini bindirp bağlıyorsunuz, sonra bebeği ana kucağı ile bağlıyorsunuz. Yüksek oluşu bu yükleri yerleştirmede kolaylık sağlıyor, bu özelliğini o yüzden sevdim.


fiat 500l deneyimim 2


İçi ferah, aracın yüksek oluşu ve geniş camları sürücü olarak görüş rahatlığı ve trafikte -bence kadınların hoşuna gidecek- konfor sağlayan bir detay. Bir anne olarak en çok hoşuma giden özellik panoramik cam tavan. Büyük kızım yanımda olsa bayılacağına emin olduğum bu özellik, dünkü güneşli havada kullanırken bana da çok keyifli geldi.


fiat 500l deneyimim 3


Bebeğim küçük olduğu için pusetle yolculuk yapmam şart. Gün içinde puset yanında başka eşyalar da (alışveriş poşetleri gibi) bagajımda sürekli bulunuyor. Dolayısıyla benim için arabanın bagajının büyüklüğü önemli. Araca binmeden puseti koymakta zorlandım, Maclaren Techno xlr modeli diğer pusetlere göre biraz daha uzun olduğu için biraz zorlayarak yerleştirebildim. Puseti yerleştirdikten sonra ise -eğer uzun yolculuk yapmayı düşünüyorsanız- başka eşyalara pek fazla yer kalmadı.Arka koltuklar hareket edebiliyor ve bagajı genişletmek için koltukları öne çekmek mümkün ama iki çocuğumun arka koltukta oturacağını düşünürsek benim için bu seçenek uygun değil.


fiat 500l deneyimim 4


Performans değerlendirmesi yapmak istemiyorum çünkü neyle kıyasladığınıza ve ne arayışında olduğunuza göre çok değişken bir konu. Şehir içinde, çocuklu kullanacak ve hız yapmayacak bir anne için yeterli diyebilirim :)

Dizel seçeneğinin olması ve şu anda uygun kampanyalarının olması sebebiyle, otomobil arayışında olan bir aile iseniz Fiat 500L nin seçeneklerine bakmanızı ve denemenizi öneririm.

Bizim için keyifli bir deneyim oldu. Sürüş boyunca Melisa ile ilgilenen sevgili Aslı Hanım'a da teşekkürlerimle :)


No comments:

Post a Comment